• Fleur

NATUURLIJKE SUIKERVERVANGERS

Bijgewerkt: 30 dec 2020


Je zult geen geraffineerde suiker in een Kauai-keuken vinden. We houden allemaal van zoetigheid, maar we zijn geen grote fans van suiker bij Kauai. Daarom kiezen we voor natuurlijke suikervervangers om onze smoothies, sommige ontbijtproducten en onze snacks zoeter te maken.


De suiker die we allemaal kennen, is gemaakt van de suikerrietplant en het is wat je aantreft in de meeste bewerkte voedingsmiddelen, dranken, gebakken goederen en ander voedsel en het is niet goed voor je gezondheid. Geraffineerde witte suiker wordt verwerkt om het beter te laten smaken en het is ontdaan van alle kleur die het ontdoet van al zijn natuurlijke voedingsstoffen die wat (of echt) voordeel kunnen toevoegen aan je dieet. Het is aangetoond dat het eten van te veel geraffineerde witte suiker tot gezondheidsproblemen leidt.



Hier is hoe wij zoetheid toevoegen zonder sucrose en een beetje minder (maar meer voedingsrijke) calorieën!


Natuurlijke suikers bevatten dingen als ijzer, kalium, goede bacteriën, vezels en magnesium en zoetheid natuurlijk. Natuurlijke suikers zoals honing, dadels en bananen zijn de perfecte alternatieven voor geraffineerde witte suikers en je vindt ze in onze smoothies en sommige ontbijten en natuurlijk onze snackartikelen.


Honing


- Bevat vitamines en mineralen

- Boordevol nuttige antioxidanten (fenolzuur en flavonoïden) die kunnen helpen bij het voorkomen van diabetes, ontstekingen, hartaandoeningen en kanker.

- Bevat goede bacteriën




Dadels


- Vol met mineralen

- Grote hoeveelheid kalium die helpt om elektrolyten in evenwicht te brengen

- Rijk aan vezels

- Rijk aan antioxidanten die kunnen helpen bij het bestrijden van ziekten

- Verhoogd de immuniteit




Bananen


- Een van de beste bronnen van vitamine B6

- Rijk aan kalium en mangaan, wat goed is voor de huid, de gezondheid van het hart en de bloeddruk

- Geweldige energiebron

- Bevat vezels die kunnen helpen bij het in balans houden van suiker en het stimuleren van de spijsvertering




Suiker en suikervervangers zouden eigenlijk met mate gegeten en gebruikt moeten worden. Moeder natuur heeft ons zoveel natuurlijke zoete groenten en fruit geschonken die rijk aan voedingsstoffen en heerlijk zijn!


Hoewel deze natuurlijke zoetstoffen / suikeralternatieven minder calorieën bevatten dan geraffineerde witte suiker, is het nog steeds belangrijk om het met mate te consumeren en onthoud dat het nog steeds een vorm van suiker is.


#suikervervangers #natuurlijkesuikers #suikervrij

55 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven

LOCATIE

 

Stationshal 12

Utrecht Centraal

Naast spoor 14/15

CONTACT

 

+31303074484

info@kauai.nl

OPENINGSTIJDEN

MA - VR        11:00 - 20:00

ZA -ZO          11:00 - 19:00

 

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

NIEUWSBRIEF