• Fleur

JE GROENTE & FRUIT INNAME VERHOGEN

Bijgewerkt: 30 dec 2020

Het begint weer kouder te worden buiten, tijd om de groente- en fruitinname (meer dan ooit) te verhogen om ervoor te zorgen dat je immuunsysteem sterk en gezond is om eventuele infecties te bestrijden. We weten dat sommigen het misschien een beetje uitdagender vinden om de juiste hoeveelheid groenten binnen te krijgen, of het nu kinderen, volwassenen of ouderen zijn, het maakt niet uit. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je de juiste hoeveelheid medicijnen van moeder natuur (groenten en fruit) binnenkrijgt, zodat je lichaam optimaal kan functioneren!




Hier leest je hoe je jouw groente-inname regelmatig kunt verhogen:


Topfavoriet - Voeg groenten toe aan je smoothie of sapje


Dit is een geweldige manier om al die voedingsstoffen binnen te krijgen die je nodig hebt. In een heerlijke ontbijt-smoothie of een snack na de training, de mogelijkheden zijn eindeloos. Boerenkool, een échte superfood dat rijk is aan voedingsstoffen, is een geweldige aanvulling op elke smoothie. Andere geweldige opties zijn spinazie, wortel, selderij, rode biet, komkommer... De mogelijkheden zijn eindeloos!




Voeg wat extra groenten en fruit toe aan je salades


Verfraai je salade en word de meester van alle salades door groenten toe te voegen die je normaal niet zou toevoegen. Of het nu gaat om worteltjes om textuur en kleur toe te voegen of om wat geroosterde rode biet voor die extra kick. Of vul je salade op met geraspte kool, boerenkool, spinazie of wat fijngehakte paprika's om een meesterwerk te creëren en je lichaam zal je er dankbaar voor zijn!




Snack slim


Een tussendoortje kan de beste tijd zijn om ervoor te zorgen dat je aan die dagelijkse groente-inname voldoet. Wortelen, selderij en hummus is een populaire snack waar veel mensen van genieten. Of wat dacht je van een snack met zoete aardappel of boerenkoolchips, er zijn veel geweldige manieren om groenten in je snacks te verwerken. Ook is het een goed idee om een gevulde fruitschaal te hebben staan zodat je altijd wat fruit kunt pakken voor onderweg!


Probeer thuis wat nieuwe vegetarische gerechten


Test je kookkunsten en vergeet niet om het gezin erbij te betrekken, het wordt een leuke activiteit voor iedereen. Ga aan de slag met courgettelasagne, roerbakgerechten of warme pastagerechten op basis van vegetarische noedels, pizzabodems van bloemkool of rijst, vegetarische omeletten, slawrap of groentebroodje, groentespiesjes of gevulde paprika's.


Groenten zijn zo veelzijdig! Dus experimenteer vooral!


#groenten #veggies #gezondeten

45 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven