Zoeken
  • kflinkerbusch

JE GROENTE & FRUIT INNAME VERHOGEN

Bijgewerkt: sep 3

De winter komt er langzamerhand weer aan en het is tijd om de groente- en fruitinname (meer dan ooit) te verhogen om ervoor te zorgen dat je immuunsysteem sterk en gezond is om eventuele infecties te bestrijden. We weten dat sommige mensen het misschien een beetje uitdagender vinden om de juiste hoeveelheid groenten binnen te krijgen, of het nu kinderen, volwassenen of ouderen zijn, het maakt niet uit. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je de juiste hoeveelheid medicijnen van moeder natuur (groenten en fruit) binnenkrijgt, zodat je lichaam optimaal kan functioneren!



#FreshTip - Denk eraan om je groenten op de jusit emanier te bewaren om er zeker van te zijn dat je er optimaal van profiteert bij het eten en om ervoor te zorgen dat het langer vers blijft!


Hier leest je hoe je jouw groente-inname regelmatig kunt verhogen:


Topfavoriet - Voeg groenten toe aan uw smoothies of sappen


Dit is een geweldige manier om al die voedingsstoffen binnen te krijgen die je nodig hebt. In een heerlijke ochtend-smoothie of een snack na de training, de mogelijkheden zijn eindeloos. Boerenkool, een geweldig superfood dat rijk is aan voedingsstoffen, is een geweldige aanvulling op elke smoothie. Andere geweldige opties zijn spinazie, wortel, selderij, rode biet, komkommer en dus eindigt de lijst nooit.




Voeg wat extra groenten en fruit toe aan je salades


Verfraai je salade en word de meester van alle salades door die groenten toe te voegen die u normaal niet zou toevoegen. Of het nu gaat om julienne-wortelen om textuur en kleur toe te voegen of om wat geroosterde rode biet voor die extra kick. Of vul je salade op met geraspte kool, boerenkool, spinazie of wat fijngehakte paprika's om een meesterwerk te creëren en je lichaam zal je er dankbaar voor zijn!




Snack slim


Een tussendoortje kan de beste tijd zijn om ervoor te zorgen dat je aan die dagelijkse groente-inname voldoet als je er nog niet genoeg van hebt gekregen. Wortelen, selderij en hummus is een populaire snackmaaltijd waar veel mensen van genieten. Of waarom niet een snack met zoete aardappel of boerenkoolchips, er zijn veel geweldige manieren om groenten in je snacks te verwerken. Het is altijd een goed idee om een fruitschaal of de koelkast te laten staan, zodat je onderweg wat fruit kunt pakken!


Probeer thuis wat nieuwe vegetarische gerechten


Test je kookkunsten en vergeet niet om het gezin erbij te betrekken, het wordt een leuke activiteit voor iedereen. Ga aan de slag met courgettelasagne, roerbakgerechten of warme pastagerechten op basis van vegetarische noedels, pizzabodems van bloemkool of rijst, vegetarische omeletten, slawrap of groentebroodje, groentespiesjes of gevulde paprika's.


Onthoud dat groenten niet alleen gekookt hoeven te worden, het kan ook in de oven worden gebakken met wat heerlijke kruiden en kruiden of roerbakken voor dezelfde Aziatisch geïnspireerde maaltijden of zelfs gestoomd met wat knoflook en kruiden om die mooie kleur naar voren te brengen - groenten zijn zo veelzijdig waarmee je de hele dag in de keuken kunt experimenteren om heerlijke maaltijden vol voedingsstoffen te maken.


#groenten #veggies #gezondeten

10 keer bekeken

LOCATIE

 

Stationshal 12

Utrecht Centraal

Naast spoor 14/15

CONTACT

 

+31303074484

info@kauai.nl

OPENINGSTIJDEN

Onze winkel is tijdelijk gesloten.

Bezorging is nog steeds mogelijk! 

 

NIEUWSBRIEF