• Fleur

IMMUUNSYSTEEM BOOSTERS

We willen allemaal liever niet ziek worden natuurlijk. Gelukkig zijn er veel dingen die je kunt doen om je immuunsysteem te versterken! Bijvoorbeeld door het eten van bepaalde voeding. Wij vertellen je graag welke voedingsmiddelen dit zijn en hebben ze daarom voor jou op een rijtje gezet!



Citrus fruit


Citrusvruchten zoals sinaasappels en citroenen zitten boordevol vitamine C. Deze vitamine gebruiken we bijna allemaal als we verkouden zijn, dit komt omdat deze helpt bij het opbouwen van je immuunsysteem. Van vitamine C wordt gezegd dat het de productie van witte bloedcellen verhoogt. Deze bloedcellen zijn essentieel om infecties te bestrijden. Je lichaam produceert vitamine C niet zelf en slaat het ook niet op, daarom is het belangrijk om deze vitamine dagelijks binnen te krijgen voor een goede gezondheid. Bijna alle citrusvruchten bevatten een hoge dosis vitamine C en op ons menu staan dan ook VEEL smoothies en shots om uit te kiezen!


P.S. Zelfs in onze Plant Power wrap en salade zit sinaasappel ;)


Rode paprika

Als je dacht dat citrusvruchten de meeste vitamine C bevatten dan heb je het helaas mis. Rode paprika's bevatten namelijk twee keer zoveel vitamine C als citrusvruchten. Ook deze groente mag dus niet ontbreken op ons menu.


Je vindt rode paprika bijvoorbeeld in onze Thai Crunch wrap en salade.


Broccoli


Broccoli mag toch wel echt worden beschouwd als een superfood wat ons betreft. Deze groente zit namelijk boordevol vitamines en mineralen die nodig zijn om je immuunsysteem te versterken. Broccoli bevat (onder anderen) veel vitamine A, C en E maar is ook rijk aan antioxidanten en vezels.


Je vindt broccoli in de Thai Chickpea & Butternut Curry en de Thai Crunch!



Spinazie


Spinazie behoort ook echt in dit lijstje. Niet alleen omdat het rijk is aan vitamine C, maar ook omdat spinazie boordevol antioxidanten zit. Net als bij broccoli blijven de voedingsstoffen in spinazie het best bewaard als je ze zo min mogelijk bewerkt (dus kookt of bakt). Vandaar dat wij altijd rauwe spinazie gebruiken in onze wraps, salades, bowls, smoothies en juices!


Spinazie boost nodig? Probeer dan een onze All The Greens smoothie óf de Daily Greens jucie.



Yoghurt


Yoghurt bevat probiotica, dit zijn levende micro-organismen die de groei van slechte bacteriën beheersen, je spijsvertering positief kunnen beïnvloeden en je immuunsysteem kan stimuleren. Ongeveer 70% van onze immuunsysteemcellen bevinden zich in de darmen, en daarom is het zo belangrijk om deze gezond te houden. Echter zijn er veel soorten yoghurt die vooraf gearomatiseerd zijn en bomvol suiker zitten, deze zijn natuurlijk niet zo gezond. Probeer daarom gewone, natuurlijke yoghurt te eten. Yoghurt is daarnaast ook een bron van vitamine D. Vitamine D helpt bij het reguleren van het immuunsysteem en word verondersteld de natuurlijke afweer van ons lichaam tegen ziekten te versterken!


Je vindt yoghurt in veel van onze ontbijtitems en onze smoothies.


Amandelen


Als het gaat om het voorkomen en bestrijden van ziektes, hoor je eigenlijk weinig over vitamine E. Echter is vitamine E ontzettend belangrijk voor een gezond immuunsysteem. Vitamine E is een in vet oplosbare vitamine, wat betekend dat het de aanwezigheid van vet vereist om goed te worden opgenomen. Noten, zoals amandelen, zitten boordevol vitamine E en bevatten ook gezonde vetten.


Je vindt amandelen in onze Almond Porrigde Pot, de Breakfast Bowl én Power Oats!



Kurkuma & zonnebloempitten


Kurkuma ken je misschien als een belangrijk ingrediënt in curries. Maar deze felgele, bittere specerij wordt al jaren gebruikt als ontstekingsremmer!


Zonnebloempitten bevatten veel voedingsstoffen waaronder magnesium en vitamine B-6. Ook bevatten ze veel vitamine E, een krachtige antioxidant die belangrijk is bij het reguleren en behouden van de werking van het immuunsysteem.


Je vindt kurkuma en zonnebloempitten in de Butta Chicken Bowl en in onze Plant Power wrap en salade.



Variatie is key voor een sterk immuunsysteem


Variatie is de sleutel tot goede voeding. Het eten van slechts één van deze voedingsmiddelen is niet genoeg om de griep of andere ziekten te bestrijden. Besteed aandacht aan porties en de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden. Gezond en gevarieerd eten is een goed begin maar er zijn natuurlijk nog meer dingen die je kunt doen om jezelf en je gezin te beschermen. Zorg goed voor je lichaam en elkaar!


#immuunsysteem #healthy

81 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven

LOCATIE

 

Stationshal 12

Utrecht Centraal

Naast spoor 14/15

CONTACT

 

+31303074484

info@kauai.nl

OPENINGSTIJDEN

MA - VR        07:00 - 19:00

ZA -ZO          08:00 - 19:00

 

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

NIEUWSBRIEF